A A A K K K
людям з порушенням зору
Управління освіти, молоді та спорту Миргородської міської ради

«Круглий стіл» «Розвиток творчих здібностей дітей з особливими освітніми потребами»

Дата: 27.02.2025 18:56
Кількість переглядів: 17

         Розвиток творчих здібностей у дітей з особливими освітніми потребами  є важливою складовою їхнього гармонійного розвитку. Педагоги закладів дошкільної освіти мають знайти ефективні підходи та методи, щоб розкрити потенціал кожної дитини, незалежно від її особливостей.


         Саме ці питання обговорювали учасники під час «круглого столу» «Розвиток творчих здібностей дітей з ООП», що відбувся 26 лютого 2025 року. У заході взяли участь асистенти вихователя, вихователі інклюзивних та спеціальних груп  закладів дошкільної освіти Миргородської, Великосорочинської, Ромоданівської та Комишнянської громад, які поділилися досвідом використання ефективних форм роботи із розвитку творчості дітей з ООП.
Творчість є одним із ключових інструментів розвитку когнітивних, комунікативних та емоційно-вольових навичок у дітей з особливими освітніми потребами, яка сприяє:
-    розвитку дрібної моторики та координації рухів;
-    самовираженню та формуванню впевненості у власних силах;
-    покращенню мовленнєвих навичок та невербального спілкування;
-    соціалізації та взаємодії з однолітками;
-    зниженню рівня тривожності та формуванню емоційної стійкості.
Вихователі (ЗДО № 2 «Оленка», ЗДО № 10 «Веселка», структурних підрозділів «Перші сходинки», «Дзвіночок», «Рукавичка», «Пролісок») представили сучасні методики та технології розвитку творчих здібностей дітей з ООП, серед яких:
-    арт-терапія – малювання, ліплення, створення аплікацій допомагають дітям висловлювати емоції, формують навички сенсорного сприйняття та розвивають уяву;
-    казкотерапія – складання казок разом із дітьми допомагає формувати мовленнєві навички, розширювати словниковий запас та розвивати образне мислення;
-    ігротерапія – творчі рольові ігри сприяють соціалізації та розвитку комунікативних навичок;
-    метод Монтессорі – створення розвивального середовища, яке стимулює дитину до самостійної творчої діяльності;
-    Сендплей (гра з піском) – використовується для розвитку сенсорного сприйняття, зняття напруження та стимулювання творчого мислення.
Лариса Шульга, керівник спільноти, вихователь структурного підрозділу «Дзвіночок» ОЗО «Трудолюбівська гімназія»,  акцентувала увагу присутніх на проблемних питаннях:
-    як адаптувати творчі завдання під індивідуальні потреби дітей з ООП;
-    як використовувати сенсорні матеріали для стимулювання творчого процесу;
-    як залучити батьків до творчої діяльності дітей з особливими освітніми потребами;
-    як організовувати інклюзивне творче середовище в групі.
Захід став важливим кроком у підвищенні професійної компетентності педагогів і сприяв формуванню нових підходів до роботи з дітьми з ООП.
Матеріали заходу можна переглянути за посиланням

Любов Гречка, консультант 
КУ ЦПРПП Миргородської МР

 

Фото без описуФото без опису

Фото без описуФото без опису

Фото без описуФото без опису

Фото без описуФото без опису

Фото без описуФото без опису


« повернутися

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень